Galerie

Kunst waarin de grenzen opgezocht worden van het medium: is het textielkunst of is het mixed media, collages of fotografie?

uit 2015 tot 2019 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Shadow of life #1

Shadow of life #1

2019

Een foto van een muurschildering in Rio de Janeiro is aanleiding geweest tot dit kunstwerk. Op het juiste moment de schaduw vangen, een terugkerend moment van blijdschap. Door middel van cyanotypie heb ik de foto afgedrukt op stof. Na enige bewerking met de naaimachine heb ik als presentatie gekozen voor de vorm van een luchtgevuld kussentje. Hierdoor ontstaat ook een 3D effect.

Shadow of life #2

Shadow of life #2

2019

Twee foto's gemaakt in Rio de Janeiro en Patagonië, vormen de basis van dit gelaagde werk. Door middel van cyanotypie heb ik de foto's afgedrukt op stof. Na enige bewerking met de naaimachine heb ik als presentatie gekozen voor de vorm van een luchtgevuld kussentje. Hierdoor ontstaat ook een 3D effect.

Veder-gewichtig

Veder-gewichtig

2019

Een verstild strandtafereel na een stormachtige dag. Dit kunstwerk bestaat uit een zogenaamd leeg kussentje. Het is gevuld met lucht.

Blauwdruk

Blauwdruk

2019

De kracht van religie en relieken beeldend onderzocht.

geaderd

geaderd

2018

Ook ik verzamel stenen, u ook? Een steen uit Spanje was de inspiratiebron voor dit kunstwerk.

Restructured #1

Restructured #1

2018

Een bijzondere vorm van textiel kunst, over de grenzen van de fotografie heen. Kussentje gevuld met lucht...

Restructured #2

Restructured #2

2018

Een bijzondere vorm van textiel kunst, over de grenzen van de fotografie heen. Kussentje gevuld met lucht...

Restructured #3

Restructured #3

2018

Een bijzondere vorm van textiel kunst, over de grenzen van de fotografie heen. Kussentje gevuld met lucht...

Restructured #4

Restructured #4

2018

Een bijzondere vorm van textiel kunst, over de grenzen van de fotografie heen. Kussentje gevuld met lucht...

Aarden

Aarden

2017

Wandelen in gedachten

Een roos op mijn kussen I

Een roos op mijn kussen I

2016

Recyclen van dierbare materialen in combinatie met de mooie momenten van nu Een bijzondere vorm van textiel kunst, over de grenzen van de fotografie heen. Kussentje gevuld met lucht...

Een roos op mijn kussen II

Een roos op mijn kussen II

2016

Recyclen van dierbare materialen in combinatie met de mooie momenten van nu. Een bijzondere vorm van textiel kunst, over de grenzen van de fotografie heen. Kussentje gevuld met lucht...

Onder moeders rokken

Onder moeders rokken

2016

Een intiem herinneringsportret aan mijn moeder. Dit markeerde ook het begin van nieuwe experimenten met fotografie en stof. Het kunstwerk heeft de vorm van een kussentje. Het is niet gevuld maar vult zichzelf met lucht. 

Steken tekens 1

Steken tekens 1

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. Foto's van kleine offerplaatsen op straat vinden een nieuwe plek. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. Oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

Steken tekens 2

Steken tekens 2

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. NB oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

Steken tekens 3

Steken tekens 3

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. NB oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

Steken tekens 4

Steken tekens 4

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. Foto's van kleine offerplaatsen op straat vinden een nieuwe plek. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. Oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

Steken tekens 5

Steken tekens 5

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. NB oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

Steken tekens 7

Steken tekens 7

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. NB oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

Steken tekens 8

Steken tekens 8

2015

Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. NB oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.

De aarde beweegt

De aarde beweegt

2015

De aardbeving in Nepal van 2015 verbeeld. Steken tekens, de zakdoekbeelden, vormen voor Jonaske een verbeelde brug tussen de cultuur van Nepal en het Westen. De zakdoek in de broekzak roept herinneringen op aan tranen van verdriet en geluk. Herinneringen aan sporen van leven. Toen en nu. Hier en daar. NB oude zakdoeken zijn niet meer recht of vierkant, één van de lastig te fotograferen maar tevens charmante punten van deze serie kunstwerken.